Tekstikokoelma


Minne olemme matkalla

On tavallinen työpäivä kirjastossa. Istutaan pöydän ääressä ja päällystetään kirjoja. Työn lomassa on helppo vaihtaa päivän kuulumisia. Ei-uskova työtoverini päällystää kirjaa, jossa on kuvia kaukaisista maista, ja hän alkaa muistella sitä ainoaa kertaa, jolloin hän on päässyt lomamatkalle ulkomaille. Hän muistelee, miten matkalle valmistauduttiin perusteellisesti. Luettiin matkaoppaita, tutkittiin karttoja, hankittiin tietoa maasta, johon oltiin matkalla. Sitten hän yllättäen toteaa: ”Pitäisiköhän meidän tutustua etukäteen myös siihen paikkaan, minne olemme matkalla tämän elämän jälkeen? Onhan se yksi kirjakin olemassa, mistä tietoa löytyy…”
Työtoverini kysymys on todella hyvä. Oletko sinä, ystäväni, tutustunut siihen, mitä Raamattu puhuu kuoleman jälkeisestä elämästä? Tiedätkö, mihin olet menossa, mikä sinua odottaa ajan rajan toisella puolella? On vain kaksi mahdollisuutta: taivas ja helvetti. Jos et ole varma elämän matkasi määränpäästä, suosittelen sinua tekemään työtoverini ehdotuksen mukaan. Kaiva esiin Raamattusi ja etsi sieltä, mitä Jumala itse sanoo olevan odotettavissa sen jälkeen, kun elämäsi tässä ajassa on ohi.
Raamattu sanoo: ”Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.” Ja vähän myöhemmin kirja vakuuttaa: ”Hänen työtovereinaan me myös kehotamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä Hän sanoo: Otollisella ajalla minä olen sinua kutsunut. Katso, nyt on otollinen aika, katso nyt on pelastuksen päivä.” (2. Kor. 5:20 ja 6:1-2)
Sinä itse päätät, jäävätkö Jumalan armo ja Jeesuksen ristintyö turhiksi kohdallasi vai vastaanotatko ne. Tuo ratkaisusi vaikuttaa siihen, missä vietät iankaikkisuuden tämän elämän päätyttyä. Tänään voit tehdä päätöksen puolesta tai vastaan. Kuoleman rajan ohitettuasi ei ratkaisuja enää tehdä. Mutta: Vielä tänään on pelastuksen päivä. Vielä tänään voi katua syntejä, pyytää niitä anteeksi ja saada ne anteeksi. Vielä tänään on armonpäivä. Vielä tänään voit lähteä kulkemaan kohti taivaan maata!     Irma Jokinen

Ohjelmalehti 2016-4. Irma Jokinen
01.07.2016




TILINPÄÄTÖS 01.10.2017
Vanha ja uusi risti 01.07.2017
OHJEITA KRISTITYILLE 30.03.2017
Vuosi alkaa 01.01.2017
AVOIMIA TYÖPAIKKOJA 01.10.2016
Minne olemme matkalla 01.07.2016
Seurakunnan kasvot 01.05.2016
Seurakunnan merkitys 01.03.2016
Ajatuksia Hyvinkään Vapaaseurakunnan tehtävästä 01.01.2016
Lahjapöytä 01.10.2015
Kevään kuulumisia 01.07.2015
Ajatuksia lapsenkaltaisuudesta ja lapsityöstä 01.04.2015