Tekstikokoelma


AVOIMIA TYÖPAIKKOJA

Syyskokouksessa, sunnuntaina 6.11., päätämme henkilövalinnoista sekä toiminta- ja talousarviosuunnitelmasta vuodelle 2017. Seurakunnan ilmoitustaululla on syyskokouksen asialista. Jos olet seurakunnan varsinainen jäsen, muista varata aikaa Jumalanpalveluksen jälkeiseen syyskokoukseen. Tärkeintä on rukoillen valmistaa esillä olevia asioita. Kokouksen esityslistoja saa seurakunnan toimistosta.

Oletko sinä jossakin seurakunnan palvelutehtävässä? Jos et vielä ole, niin ilmoittaudu. Mitä haluaisit tehdä? Erikoisesti pyhäkoulunopettajat tarvitsevat avustajia. Seurakunta rakentuu ja kasvaa Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta siihen sitoutuneiden ihmisten kautta.

Mihin me olemme sitoutuneet Hyvinkään Vapaaseurakunnassa? Mitkä ovat meidän arvomme? Vapaakirkon johtoryhmä on eri vapaakirkollisten porukoiden kanssa kaivellut Vapaakirkon arvoja esille. Googlettamalla löytyy kirkkokunnan johtajan, Hannu Vuorisen, Oulun Vapaaseurakunnassa pitämät puheet aiheesta Vapaakirkon näky ja arvot.

Hyvinkäällä olemme itsenäinen seurakunta, ja siinä mielessä voimme päättää tai etsiä, mitkä ovat seurakuntamme näky ja arvot. Mehän pyrimme ottamaan mallia alkuseurakunnasta. Ennen alkuseurakunnan syntymää joukko ihmisiä rukoili ja odotti, mitä oli tulossa sen jälkeen, kun Jeesus Kristus otettiin ylös taivaaseen. Pyhän Hengen tuleminen aloitti uuden vaiheen Jumalan armotaloudessa. Me elämme nyt juuri sitä aikaa. Apostolien tekojen 6. luvun jakeissa 1-7 on kerrottu, mitkä asiat olivat tärkeitä. Ne olivat Sana, rukous ja ruoka. Nämä kolme asiaa ovat meilläkin voimassa.

Vaikka meillä olisi kannatettava näky ja arvot, mutta ei sitoutuneita käytännön työn tekijöitä, ei se mitään hyödyttäisi. Vapaaehtoisia on ollut, mutta ei liikaa. Lisää tarvittaisi, etteivät ne harvat uupuisi. Jos haluat olla Jumalan valtakunnan työssä mukana, niin eihän parempaa paikkaa ole kuin tehdä sitä seurakunnassa. Kun rukoilemme, että jokainen löytää oman paikkansa ja tehtävänsä seurakunnassa, niin tehtävä ei tule olemaan liian vaikea eikä raskas. Työnantaja on silloin Jumala. Jeesuksen antama ies on juuri sinulle sopiva. Tule ja katso, mitä kaikkea toimintaa Vapiksella on. Seurakunnan kautta voimme tehdä hyvää paljon enemmän ja tehokkaammin kuin yksin. ”Kun teemme hyvää, niin älkäämme väsykö, sillä aikanamme saamme niittää, jos emme lannistu.” (Gal. 6:9, 18)

Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon meidän henkemme kanssa, sisaret ja veljet. Aamen!

Ohjelmalehti 2016-5, Pekka Hartikainen
01.10.2016




TILINPÄÄTÖS 01.10.2017
Vanha ja uusi risti 01.07.2017
OHJEITA KRISTITYILLE 30.03.2017
Vuosi alkaa 01.01.2017
AVOIMIA TYÖPAIKKOJA 01.10.2016
Minne olemme matkalla 01.07.2016
Seurakunnan kasvot 01.05.2016
Seurakunnan merkitys 01.03.2016
Ajatuksia Hyvinkään Vapaaseurakunnan tehtävästä 01.01.2016
Lahjapöytä 01.10.2015
Kevään kuulumisia 01.07.2015
Ajatuksia lapsenkaltaisuudesta ja lapsityöstä 01.04.2015