Tekstikokoelma


Vuosi alkaa

Tätä kirjoittaessani ihmiset valmistautuvat joulun viettoon. Mietitään lahjoja, pohditaan joulusäätä, suunnitellaan jouluruokia tai sitten vain yritetään selvitä jotenkin eteenpäin arjen haasteista. Joulu on jokaiselle erilainen, kristityt hiljentyvät juhlimaan Jeesuksen syntymää, monet muut nauttivat pyhäpäivien suomasta vapaudesta, joillekin joulu ei merkitse mitään ihmeempää. Joulun jälkeen vaihtuu vuosi, silloin monet pysähtyvät miettimään edellisen vuoden tapahtumia niin omassa elämässä kuin maailmassakin.
On tietysti hyvä, että miettii menneitä, mutta tärkeämpää on suunnata katse tulevaisuutta kohti ja elää tätä päivää siten, että se on kunniaksi Jumalalle. Vuoden alussa monet kirjaavat kalentereihinsa tulevia menoja tai suunnitellaan vuoden aikana olevia tapahtumia. Suunnittelemmeko me myös ajankäyttöämme niin, että muistamme varata jokaisesta päivästä aikaa kahdenkeskiseen keskusteluun Herramme kanssa.  Yleensä uudenvuoden lupaukset rikkoutuvat viikon, kahden tai kuukauden päästä, joten sen sijaan että mahtipontisesti lupaamme näin toimia on viisaampaa aloittaa jokainen aamu rukouksella, että Herra antaa meille tässä päivässä hetken ja puhuttelee meitä siten että ymmärrämme hiljentyä Hänen eteensä.
Jeesus antoi meille käskyn levittää evankeliumia, se käsky on tarkoitettu meille jokaiselle. Sen toteuttamiseksi ei tarvitse matkustaa kauas, ei tarvitse olla evankelista, ei tarvitse osata raamattua ulkoa, riittää että kerrot lähelläsi oleville ihmisille, mitä kaikkea Jumala on tehnyt vuoksesi. Kerro ystävällesi, tuttavallesi, sukulaisellesi mahdollisuudesta tulla oppimaan, kuulemaan ja kyselemään asioita Jeesuksesta, raamatusta ja kristinuskosta. Kerro heille tammikuussa seurakunnassamme alkavasta alfa-kurssista ja innosta heitä lähtemään rohkeasti tutkimusmatkalle raamatun maailmaan ja Jumalan tuntemiseen. Tarvittaessa lähde itsekin läheisesi tueksi. Tervetuloa, nähdään alfa-kurssilla.

Ohjelmalehti 2017-01/Maarit Perkiö
01.01.2017




TILINPÄÄTÖS 01.10.2017
Vanha ja uusi risti 01.07.2017
OHJEITA KRISTITYILLE 30.03.2017
Vuosi alkaa 01.01.2017
AVOIMIA TYÖPAIKKOJA 01.10.2016
Minne olemme matkalla 01.07.2016
Seurakunnan kasvot 01.05.2016
Seurakunnan merkitys 01.03.2016
Ajatuksia Hyvinkään Vapaaseurakunnan tehtävästä 01.01.2016
Lahjapöytä 01.10.2015
Kevään kuulumisia 01.07.2015
Ajatuksia lapsenkaltaisuudesta ja lapsityöstä 01.04.2015